Meldet eure Nebenwirkungen, Schädigungen und Nachmeldungen: HIER KLICKEN

NAD+ induzierte Mitophagie

Ferdirsch
lvl 3
lvl 3

Re: NAD+ induzierte Mitophagie

Beitragvon Ferdirsch » 18.07.2020, 12:34

Mein Vater, Ende 40, hat in den letzten Jahren mehrmals Cirpo IV wegen mehrerer akuter Divertikulitis bekommen und laut eigenen Angaben außer leichten Schwindel während der Gabe keine Nebenwirkungen gehabt.
Jetzt hat er die letzten Wochen alle paar Tage 300mg NR genommen und auch er beschreibt einen Energieschub am Tag der Einnahme und eine leichte Leistungsminderung/Erschöpfung am Tag danach. Natürlich ist das nicht zu vergleichen mit den Reaktionen, die es bei uns gibt aber mich würde es nicht wundern, wenn sehr viele, die vermeintlich eine NW von FQ hatten, trotzdem Mito-Schäden davon tragen. Halt nicht so, dass es direkt auffällt, aber bestimmt so, dass es für die Gesundheit relevant ist.
Nur eine kleine Geschichte, die ich los werden wollte ;)

Ich für meinen Teil habe mich nach 4 Wochen komplett vom NR Schub erholt, bilde mir sogar ein, dass mein Fatigue schon ein bisschen besser geworden ist?! Ich verbringe jeden Falls weniger Zeit auf der Couch/im Bett, als zuvor. Ich plane jetzt nächste Woche nochmal mit 50mg NR einzusteigen.

LG Ferdi

Moxiflox 5x 400 mg Dez' 18

Tarragon83
lvl 1
lvl 1

Beitragvon Tarragon83 » 30.07.2020, 05:25

Hello everyone, can anyone please explain why antioxidants should be avoided in these protocols? I will translate.
Levo the Brain Cooker 500x14 in Dec. 2019

Levoflox26
Moderator
Moderator

Beitragvon Levoflox26 » 30.07.2020, 09:27

Hello Tarragon83,
The protocol aims to specifically sort out damaged mitochondria. Antioxidants would be counterparts in time. Unfortunately, I can't explain it any better with my old school English. Hope it helps you anyway.
Kind regards uschi

Wenn du heute schon aufgibst, wirst du nie wissen ob du es morgen geschafft hättest.

gefloxt 10/2016 = 10 x 500mg Levo und 9/2017 = 5 x 250mg Levo
davor einige Male ohne Symptome Levo und mind. 1x Cipro

Tarragon83
lvl 1
lvl 1

Beitragvon Tarragon83 » 30.07.2020, 21:10

Thank you!
I have something else to ask. I recently started supplementing with NADH+ribose, and my fatigue got quite a bit better. Now, we are talking about a pathway here that is activated by increased NAD+/NADH, which can be achieved by taking NAD/ribose or fasting and nutirent deprivation. NADH is synthesized in cytosol as part of metabolism of fats and carbs. It is used by Complex I to make NAD+, transfer the electron to Complex II and pump out 4 protons from mitochondrial matrix to intermembrane space:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitochond ... _chain.svg
Now, if I add extra NADH, the ratio will drop, but should NAD+ concentration also increase from complex I?
Levo the Brain Cooker 500x14 in Dec. 2019

Levoflox26
Moderator
Moderator

Beitragvon Levoflox26 » 31.07.2020, 08:47

Hi, Terragon,

I'm sorry, but your question is very complex. I don't do the protocol myself. I'm hoping there's someone else who can help you.
There's a member called "Krabiwi" he's the one who knows best. You can send him a personal message, press "PN: Private Nachricht senden" in his profil.
But he is not here regularly, so it can take some time until he answers you.

Kind regards
uschi

Wenn du heute schon aufgibst, wirst du nie wissen ob du es morgen geschafft hättest.

gefloxt 10/2016 = 10 x 500mg Levo und 9/2017 = 5 x 250mg Levo
davor einige Male ohne Symptome Levo und mind. 1x Cipro

EagleEyeC
lvl 5
lvl 5

Beitragvon EagleEyeC » 31.07.2020, 09:38

Tarragon83 hat geschrieben:Thank you!
I have something else to ask. I recently started supplementing with NADH+ribose, and my fatigue got quite a bit better. Now, we are talking about a pathway here that is activated by increased NAD+/NADH, which can be achieved by taking NAD/ribose or fasting and nutirent deprivation. NADH is synthesized in cytosol as part of metabolism of fats and carbs. It is used by Complex I to make NAD+, transfer the electron to Complex II and pump out 4 protons from mitochondrial matrix to intermembrane space:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitochond ... _chain.svg
Now, if I add extra NADH, the ratio will drop, but should NAD+ concentration also increase from complex I?

Try to alternate between the two. For example: During the week NADH, every 1-2 Weeks one weekend of once or twice taking NR, NMN, NAM or NAD i.v. without further NADH.

best wishes
Marco

Was This Topic Useful?

Zurück zu „Erfahrungsaustausch“